CONEIX ELS TEUS DRETS COM A CONSUMIDOR I DEFENSA’LS!
29/11/2017

La protecció dels drets de les persones consumidores i usuàries a la Comunitat Valenciana, està recolzada fonamentalment per l’Estatut de Defensa dels Consumidors i Usuaris de la Generalitat Valenciana, així com pel text refós de la Llei General per a la Defensa de Consumidors i Usuaris.

 

DRETS GENERALS DELS CONSUMIDORS:

  • Protecció de la salut o la seguretat.
  • Protecció dels interessos econòmics i socials dels ciutadans.
  • La indemnització dels danys i la reparació dels perjudicats patits.
  • La informació correcta dels béns o serveis i l’educació i divulgació en matèria de consum.
  • La participació a través de les associacions de persones consumidores.

 

ON I COM DEFENSAR ELS NOSTRES DRETS?

La millor forma d’evitar problemes a l’hora de consumir un producte o en utilitzar un servei, és estar informat de les condicions del servei o característiques del producte i el seu preu, així com dels nostres drets i obligacions.

Però, si en adquirir un producte o contractar la prestació d’un servei sorgeix algun problema, hem d’exposar directament la queixa i la nostra petició concreta davant l’establiment on es va adquirir el producte o davant qui va prestar el servei per intentar arribar a un acord amistós. Si no aconseguim arribar a un acord, convé reiterar la reclamació per escrit, de manera  que quede constància d’ella.

Per açò, tens al a teua disposició:

  • Les associacions de consumidors, com la Unió de Consumidors de la Comunitat Valencia. Entre les seues  funcions es troba la d’informació, formació i defensa dels drets dels consumidors, tant de caràcter individual com col·lectiu. A elles podem recórrer en sol·licitud d’informació o en orientació sobre qualsevol qüestió de consum.
  • Les Oficines Municipals d’Informació al Consumidor (OMIC) que són organismes públics dependents dels ajuntaments que es dediquen a la inspecció i tramitació de reclamacions en matèria de consum dels veïns del municipi.
  • Els Serveis Territorials de la Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball de la Generalitat Valenciana, als que poden acudir als ciutadans i ciutadanes a presentar els Fulls de Reclamacions.

 

REIVINDICA SEMPRE ELS TEUS DRETS:

  • Informa’t sobre com reclamar quan no estigues d’acord amb el producte adquirit. Esta informació la pots sol·licitar acudint a l’Oficina Municipal d’Informació del Consumidor del teu Ajuntament, en el Servici Territorial de Consum de la Generalitat o en les associacions de consumidors.
  • Abans de formalitzar la compra, no oblides informar-te sobre condicions de canvi o devolució del producte. Recorda que només estan obligats a la devolució dels diners o canvi del producte quan tinga algun desperfecte. No obstant això, l’establiment estarà  obligat al canvi o devolució en el cas de que així ho anuncie en la seua publicitat, en un cartell informatiu o en les condicions de compra.
  • Sol·licita sempre la factura simplificada de compra dels productes adquirits o còpia per escrit de les condicions del contracte acceptant en l’establiment o mitjançant contractació online. Esta documentació és necessària per a qualsevol  queixa o reclamació.
  • Demana i emplena les fulles de reclamacions al comerç si no et resolen el problema del producte comprat o servei contractat. Tots els establiments estan obligats a tindre fulls de reclamacions a disposició de consumidors.
  • Trasllada la teua queixa o reclamació als organismes de consum o associació de consumidors. T’informaran i tramitaran el teu expedient el més aviat possible. Quan no estigues d’acord amb la resolució de l’empresa reclamada, es traslladarà a l’organisme superior competent.
  • Informa’t sobre el Sistema Arbitral de Consum com a mitjà de resolució de conflictes voluntaris, ràpid, gratuït i eficaç en matèria de consum. Adquirir productes o contractar servicis en establiments adherits al sistema arbitral de consum és garantia d’una resolució de conflictes ràpida i gratuïta.

 

OFICINES DE LA UNIÓ DE CONSUMIDORS DE LA COMUNITAT VALENCIANA:

VALÈNCIA: Plaça Baró Cortés, s/n (Mercat de Russafa. Interior, 2º Planta) 46006 – València

963 73 71 61 – 963 73 71 09

valencià@uniodeconsumidors.org

CASTELLÓ: Carrer Major, 76 – 1º   12001 – Castelló de la Plana

964 23 67 06

castello@uniodeconsumidors.org

ALACANT: Carrer Castaños, 4 – 1º    03001- Alacant

965 21 78 52

alacant@uniodeconsumidors.org

Formulari de cerca

Dl Dm Dc Dj Dv Ds Dg
 
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31
 
El tiempo - Tutiempo.net